Toshkentda 10 ta BRT avtobus yoʻlaklar tarmogʻi quriladi

Toshkent avtobuslar uchu maxsus yoʻlaklar BRT (Bus Rapid Transit) tizimini kengaytirishni rejalashtirmoqda. 2030-yilga kelib Toshkentda umumiy uzunligi 57,5 km boʻlgan oʻnga yaqin ajratilgan yoʻlaklar quriladi. Loyihaning umumiy qiymati 110 million dollarga baholanmoqda.
Shota Rustaveli koʻchasida ilk BRT yoʻllari ochildi — bu Oʻzbekistondagi birinchi liniya. 7 kilometrlik hududni rekonstruksiya qilish uchun 19,2 million dollar mablag‘ sarflangan bo‘lib, u Toshkent transport infratuzilmasini yaxshilashga qaratilgan harakatlarning bir qismidir.
Yangilangan Shota Rustaveli ko‘chasi bilan tanishish chog‘ida Prezident Shavkat Mirziyoyev tarmoqni yanada kengaytirish rejalari bilan tanishdi. Toshkent shahar hokimi Shavkat Umurzoqov taqdimotida aytilishicha, yaqin yillarda BRT tizimi to‘qqizta yangi yo‘nalishgacha kengaytiriladi.
2030-yilgacha quyidagi ko‘chalarda yana 9 ta ajratilgan yo‘lak tashkil etish rejalashtirilgan:
- Shahrisabz — Mirobod ko‘chasidan Amir Temur shoh ko‘chasigacha;
- Amir Temur shoh ko‘chasi — Shahrisabz ko‘chasidan Rixsili ko‘chasigacha (Yunusobod halqasi);
- Yangi Sergeli;
- Maxtumquli — Sodiq Azimov ko‘chasidan Mirzo Ulug‘bek ko‘chasigacha;
- Mirzo Ulug‘bek, Feruza va Yuzrabot — Maxtumquli ko‘chasidan TTZ massivigacha;
- Lutfiy va Muqimiy — Moskva halqa yo‘lidan Shota Rustaveli ko‘chasigacha;
- Nurafshon — Muqimiy ko‘chasidan (Oqtepa) Beruniy shoh ko‘chasigacha (“Tinchlik” metro bekati);
- Qoratosh va Ko‘kcha darvoza — Xalqlar do‘stligi maydonidan Beshkayrog‘och ko‘chasigacha (Ko‘kcha masjidi);
- Kichik halqa yoʻli va Parkent koʻchasi — Janubiy vokzaldan Maxtumquli va Temur Malik koʻchalarigacha (uch sathli yoʻl).
“Metro liniyalarini qurmaganimizda, yangi avtobuslar olib kelmaganimizda, bugun Toshkent bo‘ylab harakatlanish ancha qiyinlashgan bo‘lardi. Shu bois yo‘llarni tuzatmoqdamiz, jamoat transportini rivojlantirmoqdamiz. Bu ish barcha shaharlarimizda davom etadi”, — dedi prezident.
Toshkentdagi BRT loyihasining rejalashtirilgan bosqichlari:
1-bosqich:
- Shota Rustaveli koʻchasi;
- Shahrisabz ko‘chasi (Shota Rustaveli ko‘chasining davomi);
- Amir Temur shoh koʻchasi;
- Yangi Sergeli koʻchasi.
2-bosqich:
- Magtimguli koʻchasi;
- Mirzo Ulugʻbek — Feruza — Yuzrabot koʻchalari.
3-bosqich:
- Lutfiy va Muqimiy ko‘chalari;
- Nurafshon koʻchasi.
4-bosqich:
- Qoratosh — Ko‘kcha Darvoza ko‘chalari;
- Kichik halqa yo‘li — Parkent ko‘chasi.

Yangi transport tarmogʻi aholi turar joylaridan shahar markaziga oʻrtacha qatnov vaqtini deyarli yarmiga — 45 daqiqadan 25 daqiqagacha qisqartirishga yordam beradi.
BRT tizimi maxsus avtobus yoʻlaklaridan foydalanadi, bu tezlikni oshiradi, tirbandlikni kamaytiradi hamda jamoat transportini yanada qulayroq va oldindan aytish mumkin boʻladi.
Keyinchalik hokimning birinchi o‘rinbosari Baxtiyor Rahmonov “Oʻzbekiston 24” telekanaliga bergan intervyusida umumiy uzunligi qariyb 51 km bo‘lgan 10 ta yo‘nalishda BRT tizimi yaratilishini ma’lum qildi. Bu 17-oktyabr kuni ma’lum boʻldi.
Ma’lum bo‘lishicha, loyihaga Alisher Navoiy va Beruniy ko‘chalari ham kiradi — ular Shota Rustaveli ko‘chasining davomi bo‘lib, u yerda 6 km dan ortiq BRT yo‘nalishi ishga tushirilgan.
Davlat rahbariga taqdim etilgan loyihaga ko‘ra, 2030-yilgacha quyidagi ko‘chalarda BRT tizimi quriladi:
- Shota Rustaveli (5,1 km),
- Shahrisabz (3,2 km),
- Amir Temur (5,7 km),
- Yangi Sergeli (5,3 km),
- Maxtumquli (1,3 km),
- Mirzo Ulug‘bek — Feruza — Yuzrabot (10,4 km),
- Lutfiy va Muqimiy (5,9 km),
- Nurafshon (3,7 km),
- Qoratosh — Ko‘kcha Darvoza (4 km),
- Alisher Navoiy — Beruniy (6 km)
Shuningdek, loyihani amalga oshirish uchun avval e’lon qilinganidek 110 million dollar emas, 126 million dollar ajratish rejalashtirilgan.
Xabar 17-oktyabr kuni toʻldirildi.